dla pacjenta

Zajęcia prowadzone przez Nas dotyczą pacjentów:

1. Z deficytami narządu ruchu (m.in. porażenia, niedowłady spastyczne lub wiotkie, zaburzenia równowagi, koordynacji, przykurcze mięśni i inne zaburzenia wynikające pierwotnie lub wtórnie z uszkodzenia mózgu)

2. Ze względu na to, że jestem również pedagogiem oraz oligofrenopedagogiem, moja praca stanowi uzupełnienie terapii pedagogiczno-logopedyczno-psychologicznej i może dotyczyć również pacjentów:

a) z zaburzeniami funkcji poznawczych (zaburzenia mowy, trudności w czytaniu i pisaniu, zaburzenia pamięci krótko- i długotrwałej, trudności w skupieniu uwagi, zaburzenia postrzegania),

b) z zaburzeniami emocjonalnymi (np. opóźnienie rozwoju emocjonalnego w stosunku do poziomu zdolności intelektualnych i motorycznych),

c) dzieci z obniżonym lub wzmożonym napięciem mięśniowym w ręce dominującej (co utrudnia lub uniemożliwia naukę pisania).

3. Pacjentów, którzy są w stanie czuwania (oczy otwarte) lecz nie reagują na bodźce zewnętrzne lub reagują w niewielkim stopniu. Są to najczęściej pacjenci, u których stwierdzono jeden ze stanów: np. STAN WEGETATYWNY (APALICZNY), STUPOR, MUTYZM AKINETYCZNY, LOCKED IN SYNDROME, COMA VIGILE. Współcześnie neurologia i neurorehabilitacja znajdują skuteczne formy leczenia, nawet u pacjentów z tak skomplikowanym uszkodzeniem mózgu.

1. OSOBY DOROSŁE:

• Po przebytym udarze mózgu (niedokrwiennym, krwotocznym) z porażeniem lub niedowładem spastycznym kończyn
  • Po wypadkach (urazy czaszkowo-mózgowe)
  • Po przebytym zapaleniu mózgu (m.in. zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych)
  • Z chorobą Parkinsona
  • Z chorobą Alzheimera (praca nad pamięcią, szczególnie przestrzenną)
  • Po zabiegach operacyjnych mózgu (np. po usunięciu guza mózgu)
  • Po urazach / z zespołami chorobowymi dotyczącymi móżdżku ( m.in. ataksja, drżenie zamiarowe, zaburzone napięcie mięśniowe)
  • Stwardnienie boczne zanikowe (SLA)
  • Stwardnienie rozsiane (SM)
  • Jamistość rdzenia
  • Pląsawica
  • Urazy, uszkodzenia rdzenia kręgowego (zespół Browna – Sequarda, uszkodzenie stożka, nadstożka rdzenia itp.)

2.DZIECI:

• Mózgowe porażenie dziecięce
  • Stany po przebytym zapaleniu mózgu
  • Przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • Padaczka (zespół Westa)
  • Zespoły genetyczne, wady wrodzone
  • Zespół Downa
  • Zespół Retta
  • Zespół Dandy’ego Walkera
  • Zespół Wolfa – Hirschhorna
  • Zespół Ehlersa - Danlosa
  • Dystrofia mięśniowa Duchenne’a